luni, 11 martie 2013

Supa cu creveti in stil Thai

Cand ma intorc din concediu incerc sa recreez din bunatatile gustate departe. 
De data asta, am inceput cu ceva usor, o supa cu creveti care sincer mi-a iesit tare bunuta.

Ingrediente:
10 creveti prefierti;
un tacam de peste;
radacinoase (morcov, pasarnac, telina);
1 ceapa;
taitei de orez;
ceapa verde, patrunjel verde;
ardei iute.

Am pus la fiert radacinoasele, ceapa si tacamul de peste (eu am gasit o "relicva" de somon dar se poate folosi orice tip de peste sau orice resturi, ideea este sa obtinem o zeama cu gust de peste), cu sare si piper.
Am strecurat zeama obtinuta si am pus-o din nou pe foc. Am recuperat cateva fire de carne de pe sira spinarii domnului somon si le-am pus deoparte pentru a le reuni ulterior cu restul ingredientelor.
Intre timp am fiert taiteii de orez (am optat pentru cei mici, vermicelli), am spalat crevetii si am taiat foarte, foarte marunt un morcov, putina telina, ceapa verde si patrunjelul. Cu ceva emotii am taiat la fel de marunt si jumatate de ardei iute adus de la mama lui din Thailanda.
Cand zeama a inceput sa fiarba am pus crevetii, bucatelele de peste si taitetii. Am potrivit de sare si piper. Le-am dat intr-un clocot si am luat oala de pe foc. Abia acum am pus legumele taiate marunt ca sa ramana cat mai proaspete.
Pont: data viitoare intentionez sa pastrez separat taitetii de supa propriu-zisa si sa le combin abia la servire. De asemenea pentru un plus de prospetime si savoare puteti pune legumele taiate marunt tot la servire.
Fiind prima incercare mai putem lucra la aspect si la arome pentru diversificare dar a fost delicioasa si usor de facut. Enjoy!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu